Publikując w naszym wydawnictwie, autorzy zobowiązani są do podpisania umowy licencji wyłącznej (dostępnej tutaj), która zawiera oświadczenie autora o udzieleniu wydawcy licencji wyłącznej na eksploatację utworu, a także oświadczenie o oryginalności utworu i samodzielnym wkładzie autora (autorów) w jego powstanie. W umowie znajduje się także zapis, że przy powstaniu utworu nie wystąpiło zjawisko ghostwriting i guest autorship. Jeśli tekst ma więcej niż jednego autora, autorzy składają oświadczenie o wkładzie poszczególnych autorów w publikację (dostępne tutaj), w którym deklarują procentowy udział w jej autorstwie.
Artykuły i monografie zaakceptowane na etapie recenzji zostają przekazane do prac redakcyjno-korektorskich, którymi zajmuje się redaktor prowadzący w porozumieniu z zespołem redakcyjnym i autorem. W przypadku, gdy terminologia czy sposób sformułowania pracy są na tyle specjalistyczne, że kompetencje członków redakcji okazują się niewystarczające do ich opracowania, redakcja prosi o współpracę eksperta – w wypadku artykułów kompetentnego członka zespołu redaktorów tematycznych danego czasopisma (patrz dla: SD, KB, SEL), w wypadku monografii – kompetentnego członka rady naukowej wydawnictwa. Za kontakt z autorem odpowiada redaktor prowadzący, który przekazuje autorowi uwagi recenzenta i sugeruje inne ewentualne zmiany i poprawki. Następnie tekst jest odsyłany do korekty autorskiej. Terminy korekty w przypadku każdej publikacji ustalane są indywidualnie i zależą od objętości tekstu, liczby zmian językowych oraz liczby uwag recenzenckich. Po dokonaniu korekty autor odsyła tekst do wydawnictwa. Redaktor zapoznaje się z uwagami autora i proponuje ostateczną wersję tekstu. Po zaakceptowaniu jej przez autora tekst zostaje przekazany do składu.